vrijdag 28 november 2014

Een nieuw jaar, een nieuwe maand, een nieuw verhaal!

Laat ik het kort houden.

Ieder jaar is NaNoWriMo weer een groot plezier om aan mee te doen en weer een verhaal dat vast zit in mijn kop los te laten en vast te leggen op mijn computer in een documentje dat ik in geen twintig jaar meer zal lezen.

Dit jaar ging het allemaal echter niet zo lekker. Zoals ik eerder al had vermeld, was ik na een paar dagen al tevreden met een lager aantal woorden per dag dan ik gewend ben. De vijfduizend woorden per dag werd al weer vijfduizend woorden per twee dagen, wat netto op een gehalveerd aantal woorden eindigde, natuurlijk.

Het logische gevolg hiervan is dat het verhaal, uiteindelijk, een stuk korter is geworden dan voorheen. In de afgelopen twee jaar had ik respectievelijk 149.000 en 158.000 duizend woorden, terwijl ik dit jaar net boven de 83.000 kwam, dus ik heb fors minder kunnen schrijven.

Helaas waren mijn notities wel berekend op die vijfduizend woorden per dag, dus, zoals je waarschijnlijk wel in kan denken, ik heb ook het verhaal niet af kunnen maken.

Dit jaar is voor het eerst in vier jaar dat ik een verhaal af heb moeten ronden met 'wordt vervolgd'.

Dus, volgend jaar ga ik het af moeten maken. Zo rond het derde kwart van de maand begon ik eindelijk gevoel te krijgen voor het verhaal, dus ik heb goede hoop voor volgend jaar, in tegenstelling tot hoe ik dit jaar begon.

Maar, ondertussen:


We hebben het wel gehaald!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten