donderdag 13 november 2014

Hard aan het werk

Geloof het of niet, maar, met NaNoWriMo in full swing, heb ik het drukker dan ooit.
Ik heb een baan die vereist dat ik hard werk, ik probeer fit te blijven met de thirty day challenge, regel nog steeds de financiën van mijn scoutinggroep en ben ondertussen ook nog bezig met het schrijven van een verhaal.

Alleen die laatste gaat niet zo heel goed.

De taken die voor mijn eerste dag werden besproken (of, in ieder geval de first drafts daarvan) had ik op werkdag drie al afgerond. Ik ben nog steeds aan het wachten op de feedback van de directie, wie ik assisteer, dus momenteel is het werk wat rustiger.

Dat betekent niet dat ik niets doe. De mensen zijn gezellig en hebben altijd wel een babbeltje klaar. Ik help hier en daar, haal koffie en thee voor de mensen (ik houd immers kantoor bij de Huiswerkschool Almere, dus zijn er regelmatig mensen die daar behoefte toe hebben) en zorg er zelf echt wel voor dat ik me niet verveel. Dat is geen probleem.

De Thirty Day Abs Challenge verloopt ook gestaag. Ik zit inmiddels op dag 23 en, ik wil me niet uitsloven, het begint inmiddels wel een beetje zichtbaar te worden.

Ladies, contain your orgasms.

Als ik Abs challenge heb afgerond, houd ik even rust tot de 24ste. Ik heb op 21 en 22 november kamp en zal op 23 november eindelijk de afsluiting van onze enorm uit de hand gelopen Altera campaign gaan spelen (ik blijf een D&D nerd). Verwacht daar een gedetailleerd rapport van, trouwens.

Daarna is het plan om mijn focusgebied wat te verplaatsen en de Thirty Day Arms Challenge te gaan doen. Na de laatste challenges heb ik het wel een beetje gehad met die crunches, waarvan ik er inmiddels weer 150 moest doen. Het gaan er eerst meer worden, voor het er minder worden.

In het kamp dat ik zojuist noemde is iets meer werk gaan zitten dan ik had verwacht. De planning van het kamp is, verrassend genoeg, helemaal gemaakt door een van onze verkenners, dus hoefden we dat alleen maar na te kijken en te controleren dat er geen onhaalbare dingen in stonden (het budget klopte, bijvoorbeeld, niet helemaal, maar daar hebben we gezellig met haar aan gezeten). Ik ging er van uit dat het allemaal wel goed ging komen.

Helaas hadden we, door een onoplettend momentje, de optie op het clubhuis waar we gingen overnachten laten verlopen en waren er andere huurders in gelaten.

Oeps.

Lang verhaal kort: in de afgelopen week ben ik er achter gekomen hoe het is om in allerijl nog een clubhuis te regelen voor een kamp dat twee weken later gehouden wordt. Het vereiste nogal wat rondbellen en, uiteindelijk, een gouden tip van een andere groep die zelf niet konden verhuren, maar het was gelukt. De Verbraak Margrietgroep uit Harderwijk gaat volgende week de Aeruginosustroep van de Cornelis Lelygroep uit Almere huisvesten voor een paar nachten.

Maar helaas gaat NaNoWriMo niet zo fantastisch. Ik ben er al meerdere dagen niet in geslaagd om mijn dagelijkse 5000 woorden te halen en ben al bijna een week lang allang tevreden als ik die 5000 woorden, en dus ook dat hoofdstuk, in twee dagen doe, in plaats van in één.

Op dag zes werd ik er al voor gewaarschuwd in een van de regelmatige communicaties tussen de regionale organisatoren en de schrijvers. Week twee wordt, over het algemeen, Hell Week genoemd. Dat is het moment dat je aan jezelf begint te twijfelen, je verhaal niets meer vindt, en niet langer meer zo zeker weet of je het nog wel gaat halen. Alles verloopt gewoon wat stroever.

In de voorgaande jaren heb ik hier nooit echt last van gehad. Ik wist altijd wel lekker door te tikken, grotendeels omdat ik lekker in mijn verhaal zat en er ook in bleef zitten. Ik schreef stug door, ook als het even niet wilde lukken, maar dit jaar lukt het gewoon niet echt om die koppigheid weer op te roepen.

Dus, een lang verhaal kort, ik verwacht vandaag, drie dagen te laat, door de 50.000 woorden heen te breken. Toen ik het gisteravond op gaf, halverwege een bijzonder ongemakkelijk stukje waarin de hoofdpersoon onhandig flirt met een meisje dat niet kan spreken, stond ik op de 49.697 woorden, dus dat mag geen al te grote uitdaging vormen, denk ik zo.

Mijn doel voor vandaag ligt alleen wel wat hoger. Om in de trend van '5000 per twee dagen' te blijven, wil ik vandaag op minimaal 52.597 woorden eindigen.

Dat is een iets grotere uitdaging...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten